• WYCIECZKA SKT NA NAJWYŻSZY SZCZYT BESKIDU ŚLĄSKIEGO  - SKRZYCZNE 20 maja 2023r.

• Naszym wyjazdom wciąż dopisuje szczęście. Tym razem po kilku dniach niepogody, ulewnego deszczu i chłodu w dniu wycieczki zaświeciło słońce.

Po przyjeździe do Szczyrku, na Przełęczy Salmopolskiej, naszym oczom ukazały się doliny, szczelnie zanurzone we mgle. My byliśmy już ponad chmurami, skąpani w słońcu. Rozpoczęliśmy wędrówkę od podejścia pod szczyt Malinowa i zajrzenia do jaskini Malinowskiej (choć byli wśród nas młodociani adepci speleologii, udało się nie wpaść do jamy). Dalej trasa prowadziła przez Malinowską Skałę, gdzie słynna wychodnia skalna posłużyła nam jako miejsce piknikowe. Na horyzoncie pojawił się maszt telekomunikacyjny, który ukazywał zbliżający się cel wycieczki. Przywitaliśmy się na szczycie Skrzycznego 1257 m n.p.m. z nową atrakcją – rzeźbą żaby, żeby móc już spokojnie rozłożyć się przy ognisku, piec kiełbaskę, wylegiwać się w słońcu.  Zejście okazało się męczącą, stromą trasą, ale wiosenne przetarcie formy już mieliśmy w kwietniu na Rysiance. Zatem dzielnie stawiliśmy się w centrum Szczyrku, gdzie już czekał na nas bus.

Jesteśmy dumni, że wśród licznych „kolejkowych” wczasowiczów w Szczyrku, pojawiła się nasza grupa - prawdziwych turystów, która udowodniła, że największą satysfakcję przynosi pokonywanie własnych słabości i wytrwałość w dążeniu do celu.

Tekst: Katarzyna Walasik

Foto: Iwona Sojka

• Nowe drzewka

• Z okazji obchodów Dnia Ziemi postanowiliśmy uczcić ten dzień w wyjątkowy sposób. Każda klasa naszej szkoły zasadziła w szkolnym ogrodzie drzewko. Specjalna tabliczka informować będzie o roku nasadzenia, klasie oraz jego nazwie przypisanej przez dzieci.

Ponieważ rok 2023 jest Rokiem Kopernikowskim, nazwa drzewka pochodzić będzie właśnie z zakresu terminologii astronomicznej i osiągnięć Mikołaja Kopernika. Oprócz walorów estetycznych i zdrowotnych drzewka,będą one miłą pamiątką dla pokoleń naszych uczniów.

• Święto Uchwalenia Konstytucji Trzeciego Maja

• Aby uczcić Święto Uchwalenia Konstytucji Trzeciego Maja, klasa 6a przygotowała uroczysty apel. W obecności pocztu sztandarowego odśpiewaliśmy hymn, były recytacje patriotyczne i inscenizacje aktorskie.  Uczniowie wcielili się w XVIII-wiecznych szlachciców i przenieśli nas w czasy podpisywania tego najważniejszego w Polsce dokumentu. Uczennice z klasy 6b - Julia Michalik, Julia Giercuszkiewicz oraz Maja Dobucka uświetniły występ swoimi zdolnościami wokalnymi.

Teraz już możemy się udać na zasłużony majowy wypoczynek. Pamiętając jednak o tym, że 3-maja to bardzo ważna data w historii naszej ojczyzny.