• W dniu 26.04.2024r. w Rybniku odbył się półfinał wojewódzki w koszykówce dziewcząt. Nasza reprezentacja zajęła w tych rozgrywkach 3 miejsce. Dziękujemy naszym uczennicom za zaangażowanie i zaciętą walkę i tak godne reprezentowanie naszej szkoły.To wielki sukces dojść do tak wysokiego etapu rozgrywek. Jesteśmy bardzo dumni z naszych zawodniczek.
      • W dniu dzisiejszym klasa 4a przygotowała akademię z okazji Święta Konstytucji 3 Maja. W pewnej szklonej bibiotece, w czasach nam współczesnych było mnóstwo książek. Każda z nich miała coś ciekawego do powiedzenia. Jedne opowiadały o pięknych bajkach, inne mówiły jak żyją zwierzęta, jeszcze inne opowiadały o ciekawych przestrzeniach kosmicznych. Trudno było zdecydować ktorej uważnie słuchać. Pewnej nocy, Encyklopediahistoryczna, szacowna księga ma
      • W dniu 24.04.2024r odbyły się rozgrywki sportowe w koszykówce chłopców na szczeblu półfinału wojewódzkiego w Żorach. Nasza reprezentacja zajęła w tych rozgrywkach 3 miejsce. Nasi uczniowie dzielnie walczyli i dostarczyli nam dużo radości i satysfakcji z wykonywanej pracy, pokazali wielką klasę. Zabrakło trochę szczęścia i skuteczności. Zakwalifikowanie się do rozgrywek na szczeblu wojewódzkim to wielki sukces. Bardzo dziękujemy za godne reprez
      • 25 kwietnia klasa 5a i 5b wybrały się na wycieczkę klasową do Ośrodka H2O w Kiczycach. Tematem wycieczki był GPS.Znalezienie właściwej drogi nie było łatwe. Wszystko stało się prostsze, gdy otrzymaliśmy do dyspozycji kompas. GPS pozwolił naszym uczniom na sprawdzenie swojej orientacji w terenie, a przede wszystkim umiejętności współpracy w grupie.
      • W ilu krajach obchodzimy Dzień Ziemi? Jak długo rozkłada się guma do żucia? Co to jest recykling? Z takimi i podobnymi pytaniami zmierzyli się uczniowie klas 6,7,8 w dniu 24 kwietnia 2024r. podczas międzyklasowego turnieju ekologicznego.
      • Z ogromną radością pragniemy poinformować, iż w dniu 10.04.2024 r na zaproszenie nauczycielki mgr Izabelli Dobrowolskiej-Cygan, klasy 6, 7 i 8 pod opieką części grona pedagogicznego wzięły udział w spotkaniu z p. Krzysztofem Foglem pierwszym maturzystą w Polsce po wybudzeniu ze śpiączki, który przystąpił do matury, a także pierwszym studentem w Polsce, który wybudzony ze śpiączki przystąpił na studia Uniwersytetu Bielsko-Bialskiego.
      • W ramach edukacji ekologicznej 18 kwietnia 2024 odbyły się dla uczniów klasy 1a zajęcia warsztatowe pt. „Rośliny lecznicze”. Prowadząca warsztaty pani Monika starała się zaciekawić dzieci ziołami i różnymi roślinami występującymi w otoczeniu i opowiedzieć o walorach leczniczych i aromatycznych tych roślin. Dzieci dowiedziały się, co to olejek eteryczny i a następnie z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa samodzielnie przygotowały dla siebie
      • Klasa 1a w dniu 19 kwietnia 2024 uczestniczyła w zajęciach terenowych pt. Mobilny las. Podczas tych zajęć uczniowie mieli okazję spotkać się z leśniczym i dowiedzieć się ciekawostek opartych na rekwizytach prosto z lasu na temat zwierząt i roślin leśnych. Na zakończenie warsztatów dzieci otrzymały drzewko, któremu wspólnie nadały imię. Drzewko o imieniu MARCIN posadzimy na terenie przylegającym do szkoły.
      • W dniu 17.04.2024r odbyły się rozgrywki sportowe w piłce ręcznej dziewcząt na szczeblu rejonowym w Wilkowicach. Nasza reprezentacja zajęła 3 miejsce. Bardzo dziękujemy naszym uczennicom za zaangażowanie, zaciętą walkę do ostatniej sekundy meczów, walczyły bardzo dzielnie i zabrakło tak niewiele do zwycięstwa. Jednak zajęte miejsce i tak jest wielkim sukcesem, za co dziękujemy naszym zawodniczkom. A oto skład naszej reprezentacji:
      • Rozgrywki sportowe w siatkówce chłopców

W dniu 12.04.2024r w naszej szkole odbyły się rozgrywki w siatkówce chłopców na szczeblu rejonowym. Nasza reprezentacja zajęła w tych rozgrywkach 1 miejsce i tym samym awansowała do półfinału wojewódzkiego. Jesteśmy bardzo dumni z naszych zawodników i dziękujemy za godne reprezentowanie naszej szkoły. Życzymy dalszych sukcesów w kolejnym etapie rozgrywek. A oto skład naszej reprezentacji:1. Jacek Więzik k
      • W dniu 4.04.2024r. w naszej szkole odbyły się rozgrywki sportowe w koszykówce dziewcząt i chłopców na szczeblu rejonowym. Obie nasze drużyny zajęły 1 miejsce i tym samym awansowały do dalszych rozgrywek w półfinale wojewódzkim. Gratulujemy Naszym zawodnikom i życzymy dalszych sukcesów.A oto skład reprezentacji dziewcząt:
      • Nasi recytatorzy w gronie najlepszych w rejonie!!!

W dniu 12.04.24r. w Bielskim Domu Kultury im. W. Kubisz odbył się finał Rejonowego Konkursu Recytatorskiego "Słońce, słońce I życie". Zuzanna Derewicz zajęła I miejsce w kategorii wiekowej klas 1-3, a Jan Kapias III miejsce w kategorii klas 7-8. Gratujemy i życzymy dalszych sukcesów.
      • W naszej szkole kolejny raz obchodziliśmy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Uczniowie wzięli udział w zajęciach sensorycznych. Obchody tego dnia mają na celu zwiększenie świadomości i tolerancji wśród uczniów wobec osób ze spektrum.
        • Rozpoczęcie roku szkolnego 2023/2024

Organizacja rozpoczęcia roku szkolnego 4 września 2023 roku

godz. 8.00 – Msza szkolna z okazji rozpoczęcia nowego roku szkolnego 2023/2024

godz. 8.45 – uczniowie klas II -VIIIapel z okazji rozpoczęcia nowego roku szkolnego na hali sportowej, potem spotkanie z wychowawcami w salach lekcyjnych.

godz. 10.30 – Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego dla uczniów klas I – Ślubowanie Pierwszaków. Spotkanie uczniów, rodziców oraz pracowników szkoły na hali sportowej.

• Kalendarze na rok szkolny 2023/2024

Drodzy Rodzice,

Chcemy zaproponować Państwu akcję, z której dochód przekażemy na potrzeby szkoły m. in doposażenie sal, zakup pomocy dydaktycznych, gier, książek, nagród za udział w konkursach i artykułów plastycznych.

Przygotujemy i wydrukujemy kalendarze na rok szkolny 2023/2024 ze zdjęciem klasowym Państwa Dzieci z uwzględnieniem całego kalendarium SP5. Dlatego już 4 września wykonamy pierwsze zdjęcia klasowe do kalendarza (pamiętajmy w tym dniu o stroju galowym).

• „Tajemniczy ogród dla pszczół i innych zapylaczy”

W roku szkolnym 2022/23 dzieci klas 1-8 brały udział w projekcie . Celem projektu było zagospodarowanie terenu przyszkolnego polegające na nasadzeniu przez dzieci roślinności miododajnej, utworzeniu łąk kwietnych oraz wykonanie z rodzicami hoteli dla zapylaczy.
            Dzieci końcem września posadziły przed szkołą cebulki tulipanów, narcyzów i irysów, a wiosną, po przekwitnięciu kwiatów, posadziły jeszcze lawendę.
            Zimą, razem z rodzicami, konstruowali domki dla owadów, aby wiosną postawić je przy zakwieconym skwerku i zadomowić przez murarki i inne zapylacze. Uczniowie ze wszystkich klas posadzili także drzewka, które będą pięknie dopełniać teren. Każde drzewko otrzymało swoją nazwę związaną z Mikołajem Kopernikiem, ponieważ ten rok jest rokiem kopernikowskim. Do projektu właczyła się także Rada Rodziców, która wspiera finansowo projekt oraz wspomaga w planach utworzenia tzw. klasy na powiet

• Podziękowanie

Drodzy Rodzice, serdecznie dziękujemy za Waszą współpracę z Radą w tym roku szkolnym. Dzięki Waszemu zaangażowaniu udało się zrealizować wiele pomysłów i działań na rzecz naszych dzieci. Na stronie internetowej SP5 znajdą Państwo zakładkę „Rada Rodziców”, gdzie w najbliższym czasie umieścimy rozliczenia tegorocznych wydatków. Jeszcze raz serdecznie dziękujemy za pomoc i życzliwość oraz życzymy udanych, bezpiecznych wakacji. Do zobaczenia w nowym roku szkolnym!

•   DZIEŃ DZIECKA W KLASIE 1B

Dnia 2 czerwca odbył się w klasie 1b Dzień Dziecka. Z wielką radością poszliśmy na plac zabaw na MOSIR, gdzie świetnie bawiliśmy się. W drodze powrotnej była kolejna niespodzianka – poszliśmy na pyszne lody. Prawdziwa atrakcja czekała na nas w szkole. Wzięliśmy udział w warsztatach UNIKIDS. Samodzielnie zrobiliśmy plastyczną masę , dmuchaliśmy balony i formowaliśmy ciekawe rzeczy. Zabawa była wspaniała.

• WYCIECZKA KLASY 1B NA DĘBOWIEC

15 czerwca uczniowie klasy 1b pojechali na wycieczkę na Dębowiec.

Zebraliśmy się wszyscy koło szkoły. Pani przypomniała nam jak mamy zachowywać się w autobusie i pojechaliśmy w kierunku Bielska – B.

Dojechaliśmy na parking pod Dębowcem i wyruszyliśmy pieszo na szczyt.

Pod schroniskiem zjedliśmy śniadanie i wyruszyliśmy na wędrówkę po górach.

• DZIEŃ  WIOSENNO-ŚWIĄTECZNY W KLASIE 1B

W dniu 5 kwietnia w klasie 1b odbył się dzień poświęcony zwyczajom związanym z pierwszym dniem wiosny oraz z obrzędami wielkanocnymi. Wykonaliśmy prace plastyczne o tematyce wiosennej. Udekorowaliśmy stół biesiadny. Pani przygotowała pogadankę , dzieci dzieliły się swoją wiedzą i opowiadały o tym, jak spędzą święta. Oglądaliśmy filmy oraz bajkę o tematyce świątecznej. Dodatkową atrakcją było wysłuchanie opowiadań koleżanek z Ukrainy na temat ich obrzędów świątecznych.

• ZAPALEŃCY 2023

W dniu 3.06.2023 Szkoła Podstawowa nr 5 w Czechowicach-Dziedzicach była współorganizatorem IX Aktywnego Dnia Dziecka 2023 w trakcie plenerowej imprezy. Jak co roku w trakcie tej imprezy dzieci miały okazje zdobycia wielu ciekawych umiejętności oraz poznania oferty kulturalnej, sportowej i rekreacyjnej naszej gminy. Tegoroczna edycja „Zapaleńców” była częścią obchodów Roku Kopernikowskiego – w 2023 przypada 550 rocznica urodzin Mikołaja Kopernika. Ponieważ nasza szkoła nosi imię twórcy teorii heliocentrycznej, wśród wielu plenerowych stoisk było także nasze stoisko czynne od 15.00-18.00. Zadaniem uczestników było rozwiązanie testu wiedzowego o Mikołaju Koperniku, wykonanie kolorowanki oraz dokonanie wpisu do pamiątkowej księgi Mikołaja Kopernika. Jedną z atrakcji naszego stoiska były zdjęcia z polaroidu w przebraniu kopernikowskim. Uczniowie klasy 3a, 3b, 6a byli odpowiedzialni za funkcj

• WYCIECZKA DO WISŁY KLAS 3A I 3B

W dniu 6 czerwca 2023 klasy 3a i 3b pojechały na krajoznawczą wycieczkę do Wisły. Poznawanie Beskidu Śląskiego rozpoczęły w Wiśle Dziechcince. Dotarły do schroniska na Soszowie i zeszły do Wisły Jawornik. Pokonali trasę 9,5 kilometra. Uczniowie poszerzyli swoją wiedzę na temat Beskidu Śląskiego dzięki przewodnikowi, który towarzyszył im w trakcie wycieczki. Oprócz zdobywania szczytów dzieci miały czas na zabawę, posiłek. Zdjęcia są dokumentacją miło spędzonego czasu.

• Klasy 8 w Pieninach

5 czerwca 2023r., przed godziną siódmą, uczniowie klas ósmych wyruszyli na wycieczkę w Pieniny. Podczas jazdy autokarem p. Katarzyna Walasik wzbogaciła nas o informacje dotyczące rejonu, w który się udaliśmy. Pierwszym punktem wycieczki był Wąwóz Homole - jedna z największych atrakcji przyrodniczych Pienin. Następnie udaliśmy się do Czorsztyna, aby zwiedzić położony nad zalewem Czorsztyńskim XIV wieczny zamek zamieszkiwany niegdyś przez Zawiszę Czarnego. Trasę od Zamku w Czorsztynie do Zamku w Niedzicy odbyliśmy tramwajem wodnym po wodach Jeziora Czorsztyńskiego – była to wyjątkowa okazja, by podziwiać Pieniny od strony jeziora. Po rejsie mieliśmy czas na zaopatrzenie się w pamiątki, a następnie udaliśmy się do restauracji, gdzie zaspokoiliśmy głód. Po pysznym obiedzie czekał na nas zamek w Niedzicy. To malowniczo położony zamek, który swój obecny kształt zawdzięcza renesansowej przeb

• PROJEKT FARMA

Podczas kwietniowych lekcji geografii uczniowie klas siódmych wzięli udział w projekcie FARMA.Zadanie polegało na przygotowaniu projektu ekologicznej farmy oraz jego realizacji w postaci makiety. Każda grupa wybrała odpowiednie dla siebie miejsce w Polsce. Warunki musiały pozwolić, by farma była samowystarczalna rolniczo. Właściciele farm mieli sami się wyżywić i wyprodukować czystą energię. Nadmiar produkcji mogli sprzedać. Każda farma miała również zaprezentować zastosowania ekologiczne. Gospodarstwa zaopatrzone były w przydomowe oczyszczalnie ścieków, segregowały i przetwarzały odpady. Pomysły uczniów na ekologiczne farmy można obejrzeć w galerii